top of page

Algemene Voorwaarden

1. ToepassingsgebiedDeze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle met DL Solutions gesloten overeenkomsten.Afwijkingen of aanvullingen zijn slechts geldig indien zij schriftelijk door DL Solutions zijn aanvaard.

2. Offertes2.1. Indien de offerte niet ondertekend wordt ontvangen door DL Solutions binnen de 14 dagen na de opmaak hiervan, heeft DLSolutions het recht de werken te weigeren, dan wel andere modaliteitenvoor te stellen.

2.2. De uitvoeringsperiode wordt in gezamenlijk overleg bepaald, doch dienen de werken teworden uitgevoerd binnen het jaar na het opstellen van de offerte.

2.3. De prijzen van DL Solutions worden opgegeven in euro en zijn steeds exclusief BTW tenzijanders aangegeven.

2.3.1 Bijkomende vereisten voor de constructie, niet specifiek vermeld in de offerte,kunnen aanleiding zijn voor een meerprijs.

2.3.3 De prijs is steeds onder voorbehoud van bezoek ter plaatse.

2.3.4 Indien het werfadres afwijkt van het adres vermeld op de offerte, of bij ontbrekend adres,is de prijs slechts geldig voor een werfadres gelegen in een straal van 30 minuten rijdenvan Deense Wijerstraat 3 bus 8, 3740 Bilzen (referentie google maps). Een verder gelegen adres kan aanleiding geven tot eenmeerprijs.

2.3.5 In de prijs is 1 plaats bezoek voor opmeting inbegrepen. Extra plaats bezoeken wordenaangerekend aan 60 euro per uur, excl. Btw.

2.3.6 Plannen worden gemaakt voor intern gebruik. Indien de klant vraagt om wijzigingen aante brengen nadat de plannen klaar zijn, wordt dit verrekend aan 75 euro per uur excl.Btw.

2.4. Bij verhoging van de prijzen van de leveranciers, behoudt DL Solutions zich het recht voor dezeverhogingen op ieder ogenblik op de nog niet uitgevoerde werken of leveringen door te voeren.

2.5. Indien de klant verzoekt werken uit te voeren die niet in de offerte zijn voorzien, dan wel werken door DL Solutions dienen teworden uitgevoerd omdat de klant niet tegemoet is gekomen aan denoodzakelijke voorzieningen (art. 4), worden deze afzonderlijk bijkomend in rekening gebracht. Deze bijkomende werken enmaterialen zullen in regie worden aangerekend. Indien er werken in regie wordenuitgevoerd, worden deze aangerekend aan 60 EUR / uur exclusief BTW, dan wel 72.6 EUR / uur inclusief 21% BTW of indien vantoepassing, 63.6 EUR / uur inclusief 6% BTW.

2.6. Kosten die gemaakt dienen te worden voor parkeren zijn voor rekening van de klant.3. Leveringstermijnen

3.1. Leveringstermijnen worden slechts ter indicatie gegeven en zijn geenszins bindend.

3.2. Indien door toeval of overmacht de uitvoering van de overeenkomst door DL Solutionsredelijkerwijze niet of niet tijdig kan worden uitgevoerd, behoudt DL Solutions het recht voor deovereenkomst te beëindigen of de termijn van levering te verlengen in verhouding tot de duur van hetgerezen beletsel. De woorden ‘toeval of overmacht’ worden in hun meest ruime betekenis beschouwd.

4. Voorzieningen klant

4.1. De klant verbindt zich ertoe om tegen dat de door DL Solutions uit te voeren werken wordenaangevat te zorgen voor het hiernavolgende:

(a) de nodige vergunningen, bouwtoelatingen, toestemming buren,

(b) de aanduiding van hoek- en eindpunten,

(c) alle nodige veiligheidsvoorzieningen,

(d) voldoende elektriciteit (minstens 1 stopcontact binnen een straal van 60m van de werken) enverlichting,

(e) toegang tot een kraan met stromend water (stadswater of regenwater),

(f) de bereikbaarheid van de werf voor vrachtwagens tot de werkplek waarbij de toegangswegbestand dient te zijn tegen de belasting door werfvoertuigen,

(g) het verwijderen van alle obstakels op de plaats waar de werken moeten worden uitgevoerd(bovengrond: hagen, planten, bomen, muren, … ; ondergronds: verhardingen, beton, fundering,…),

(h) kabels, buizen, of eender welk ander voorwerp in de grond, dient door de klant voorafgaandelijkte worden gemeld en gesignaleerd door een merkteken,

(i) alle andere elementen die vereist zijn om de werken te kunnen uitvoeren.

4.2. Bij aanvang der werkzaamheden dient de klant, of een aangestelde van de klant, aanwezig tezijn, tenzij anders overeengekomen.

4.3. De klant dient voor zover als nodig en wettelijk vereist te voorzien in veiligheidscoördinatie en hetafsluiten van een ABR-polis, waarvan de kosten tevens door de klant dienen te worden gedragen.

5. Technische detailsBehoudens andersluidende schriftelijke afspraak, omvat de overeenkomst niet de hiernavolgendeelementen:(a) het afvoeren van vrijgekomen grond of puin,(b) verwijderen van bestaande poorten of constructies,(c) he aanleg bestrating, en(d) bekabeling.

6. Aanvaarding

6.1. De werken worden definitief aanvaard 8 dagen na beëindiging der werken bij gebrek aan klachten
per aangetekend schrijven binnen deze termijn, dan wel bij ingebruikname van deze werken indien diteerder plaatsvindt.

6.2. Verborgen gebreken dienen te worden gemeld binnen de 8 dagen na ontdekking, bij gebrekwaaraan deze tevens worden aanvaard.

7. Aansprakelijkheid

7.1. De aansprakelijkheid van DL Solutions is ten alle tijde beperkt tot de waarde van hetcontract. Daarenboven kan DL Solutions nooit aansprakelijk worden gesteld vooronrechtstreekse of gevolgschade.

7.2. Volgende elementen vallen sowieso buiten de verantwoordelijkheid van DL Solutions:

(a) Oneigenlijk gebruik van de geleverde en geplaatste goederen,

(b) Normale gebruiksschade,

(c) Schade die had voorkomen kunnen worden door veiligheidsartikelen voorgesteld door DL Solutions die uiteindelijk nietworden besteld door de klant.

(d) Schade die voortvloeit uit het feit dat de klant één van zijn/haar verplichtingen niet isnagekomen.

7.3. Indien de klant toepassing wenst te maken van het verlaagd Btw-tarief van 6% op werken inonroerende staat aan privéwoningen, zal deze een behoorlijk ondertekend attest aan DL Solutions dienen over te maken waarinwordt bevestigd dat aan alle toepassingsvoorwaarden is voldaan. Eenfoutieve verklaring kan aanleiding geven tot een supplementaire BTW, boete en intresten waarvoor deklant verantwoordelijk is.

8. Ontbinding

8.1. DL Solutions is gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk buitengerechtelijk te ontbinden door eenvoudige aangetekende kennisgeving aan de klant indien deze één van zijn contractuele verbintenissen niet nakomt. Inzonderheid zo deze nalaat binnen de voorziene termijn een factuur te betalen, of indien de klant DL Solutions in de onmogelijkheid plaatst haar werken naar behoren uit te voeren.

8.2. Bij ontbinding van de overeenkomst zal de partij lastend wie de overeenkomst ontbonden wordt een schadevergoeding van 25% op de totale prijs verschuldigd zijn aan de andere partij, zonder afbreuk te doen aan het recht de daadwerkelijk geleden schade in rekening te brengen.

8.3. De annulering van de bestelling geeft de andere partij van rechtswege recht op een forfaitaire schadevergoeding ten bedrage van 25% van de waarde van de bestelling en onder het uitdrukkelijke voorbehoud een hogere schadevergoeding te eisen bij bewezen hogere schade.

9. Betaling

9.1. Betalingen gebeuren als volgt: voorschotfactuur van 30% bij ondertekening van de offerte, en finale factuur van 70% na uitvoering. Bij bedragen boven de 10duizend euro is de voorschotfactuur 40%.

9.2. De facturen van DL Solutions zijn steeds betaalbaar op de maatschappelijke zetel van DL Solutions, ten laatste 14 dagen na factuurdatum. Eventuele opmerkingen met betrekking tot de factuur dienen DL Solutions binnen deze termijn per aangetekend schrijven te bereiken, bij gebrek waar aan de factuur als definitief aanvaard wordt beschouwd.

9.3. In geval van niet-betaling van een factuur, behoudt DL Solutions zich het recht voor de uitvoering van de lopende overeenkomsten te schorsen. Indien een verschuldigd bedrag niet op vervaldatum wordt betaald, wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest eis baar van 10% per jaar. Indien een verschuldigd bedrag op haar vervaldag onbetaald blijft, is uitdrukkelijk tussenpartijen overeengekomen dat het bedrag van de rekening of van het nog verschuldigd saldo zal worden verhoogd met 10% meteen minimum van 250 EUR bij wijze van schadebeding, zonder afbreuk te doen aan het recht daadwerkelijk geleden schade en onkosten in rekening te brengen.

9.4. In afwijking tot de overeengekomen betaaltermijnen is DL Solutions gerechtigd bijkomende voorschotten te vragen wanneer hiertoe ernstige redenen voorhanden zijn.

9.5. De klant is niet gerechtigd zijn betalingsverplichtingen op te schorten in functie van eventuele gebreken of schade.

9.6. De geleverde en geplaatste goederen blijven eigendom van DL Solutions tot op het ogenblik van integrale betaling. Het risico wordt echter overgedragen van DL Solutions aan de klant vanaf het ogenblik van levering en/of plaatsing.

10. Bevoegde Rechtbank, toepasselijk recht

10.1. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgische recht.

10.2. Enkel de rechtbanken bevoegd voor de plaats van de maatschappelijke zetel van DL Solutions, dan wel de plaats van uitvoering van de overeenkomst, zijn territoriaal bevoegd.

11. Varia De ongeldigheid, nietigheid of onafdwingbaarheid van één of meerdere zinnen, clausules of onderdelen van deze overeenkomst tast de geldigheid van de rest van deze overeenkomst niet aan, die onverminderd blijft bestaan. Partijen komen overeen dat zij deze zinnen, clausules of onderdelen van deze overeenkomst zullen vervangen door andere bepalingen zodat de door partijen beoogde gevolge nop juridisch en economisch vlak alsnog worden gerealiseerd of zo dicht mogelijk worden benaderd

bottom of page